Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

sobota, 21 listopada 2015

Top 13 - muzyczne opowieści



A dzisiaj nieco przekornie. Są takie piosenki, których teksty są literackimi obrazkami. Niektóre płyty są też tak skomponowane, ze posiadają jednego bohatera, a jego losy zapisane są w kolejnych utworach, przez co krążek wydaje sie być powieścią. Dziś zebrałam dla Was trzynaście historii zapisanych nutami. Macie może jakieś swoje ulubione?



(Niektóre z klipów nie wyświetlają się w wyborze z YouTube na blogerze, więc odsyłam linkami do oficjalnego video).

3. Raz Dwa Trzy „Czy te oczy mogą kłamać?"
 4. Strachy na Lachy „Moralne salto"
 
5. Strachy na Lachy „Piła tango"
6. Domowe Melodie „Zbyszek"
8. Lao Che „Drogi panie"
9. Katarzyna Groniec „Brzydcy"
10. Michał Bajor „Popołudnie"
11.Perfect „Autobiografia"
12.Dżem „Detox"
13.Orkiestra św. Mikołaja  „Pieśń sobótkowa"

2 komentarze:

  1. Dorzuciłabym do tego zestawu płytę "Murder Ballads" Nick'a Cave'a and The Bad Seeds. Jako "zbiór muzycznych opowiadań" o różnych świrach-mordercach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zapomniałam dodać, ze ograniczam się tu do polskich wykonawców, bo ja z angielskim to kiepsko :) Ale taką płytą opowieścią jest Miastomania Marysi Peszek

      Usuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.