Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

sobota, 24 października 2015

Top 13 - najgrubsze książki, jakie macie na półkach



Dzisiejszy ranking nawiązuje do poprzedniego, jesiennego, a to w taki sposób, że, jak pisałam, na długie wieczory najlepsze są knigi, opasłe tomiszcza, które najlepiej smakują z herbatką malinową/kakao/kawą z cynamonem i dobrym ciachem. A na swoich półkach wynalazłam 13 cudnych ksiąg. 



1. Miron Białoszewski „Tajny dziennik"
2. Andrzej Franaszek „Miłosz. Biografia"
3. „Antologia polskiego reportażu XX wieku t. 1" pod red. Mariusza Szczygła
4. „Antologia polskiego reportażu XX wieku t. 2" pod red. Mariusza Szczygła
5. Olga Tokarczuk „Księgi Jakubowe"
6. Jaume Cabré „Wyznaję"
7. Jaume Cabré „ Głosy Pamano"
8. Karl Čapek „Listy z podróży"
9. Elif Şhafak „Pchli pałac"
10. Elif Şhafak "Honor"
11. Josef Škvorecký „Przypadki inżyniera ludzkich dusz"
12. Wisława Szymborska „Wszystkie lektury nadobowiązkowe"
13. Olivier Todd „Albert Camus. Biografia"
A Wasze półki pod jakimi książkowymi grubaskami się uginają?

9 komentarzy:

  1. Mam trochę kłopotu z tym konkursem z przyczyn technicznych. Otóż od wakacji, kiedy to mieliśmy remont, książki mamy jeszcze - wstyd się przyznać - wciąż nierozpakowane i czekające w pudłach... Muszę więc się posiłkować moją zawodną pamięcią. A zatem - co ja miałam tam takiego grubasińskiego...?

    1. S. Larsson "Millenium. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" [cz. 1]
    2. S. Larsson "Millenium. Dziewczyna, która igrała z ogniem" [cz. 2]
    3. S. Larsson "Millenium. Dom z piasku, który runął" [cz. 2]
    4. W. Shahespeare "Anthology" [w oryginale, hie hie hie]
    5. A. Mickiewicz "Dzieła zebrane"
    6. S. King "Pod kopułą"
    7. S. King "Dallas '63"
    8. J.K. Rowling "Harry Potter i Książę Półkrwi"
    9. G.R.R. Martin "Gra o tron"
    10. L. Tołstoj "Wojna i pokój"
    11. B. Prus "Lalka"
    12. M. Dąbrowska "Noce i dnie"
    13. W. Reymont "Chłopi".

    Jak widać, rozstrzał tematyczny niezły :) Ale to tak z pamięci, jak już pisałam wyżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym sobie przygarnęła klasykę do moich grubasków :) "Lalki" mam tylko jeden tom, bo reszta gdzieś się zapodziała. Ale jak tak człowiek spojrzy to szeroki rozstrzał tematyczny :)

      Usuń
  2. Ale mnie zainteresowałaś tą książką: „Przypadki inżyniera ludzkich dusz".
    U mnie grubaski to przede wszystkim "Księgi Jakubowe", "Gra w klasy", "Nielegalni", "Pierwszy rok życia dziecka" oraz "Until I find you" i "Sztuka podróżowania":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przypadki inżyniera ludzkich dusz" to świetna książka, ale jeśli ktoś lubi fabułę z wartką akcją, to tutaj jej nie znajdzie, Jest za to bohater, który lubi rozmyślać o różnych sprawach. Takie trochę to filozoficzne, z wyrazistym tłem historycznym, dowcipne. Mi się to jakos tak kojarzy z "Traktatem o łuskaniu fasoli" Myśliwskiego, ale tylko w stylu, bo w tematyce się rozmijają.

      Usuń
  3. "Na wysokiej połoninie" Stanisława Vincenza. Obecnie półka ma wakacje, bo Vincenza pożyczyłam przyjacielowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zeszłym roku na Festiwalu Schulza było o Vincenzie i mnie zainteresowała ta książka, ale jak to w życiu bywa...pewnie na emeryturze to przeczytam ;)

      Usuń
    2. Ale dobrze wiedzieć, że ją masz :))))

      Usuń
  4. Mam sporo grubasińskich, bo mam do nich słabość. I jakoś tak wyszło, że moje jesienne lektury do nich też należą - Listy Tolkiena, książki George R.R Martina, dzieła Poego, mniam mniam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, widzisz, zapomniałam o Tolkienie, to też przecież tomisko. Znaczy się "Władca Pierścieni".

      Usuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.