Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 1 marca 2016

O kobietach i facetach



- Dlaczego my im nie wystarczamy? Panie doktorzy, niech mi pan powie: dlaczego facet dziś kobietom nie wystarcza?
- Gdybym to wiedział, zostałaby ze mną.
Z tym nie można się nie zgodzić- przyznaje w duchu Mojmir.
- Co robimy źle?
- wiele rzeczy. Chcemy przesadnie dominować. Poniżamy je. Zamykamy je w złotych klatkach. Nie słuchamy ich. Zbyt dużo milczymy. rozkazujemy. Zakazujemy. Jesteśmy zazdrośni. Niestety w większości spraw kobiety mają rację. Jesteśmy im winni historyczne przeprosiny.

[Michal Vievegh, Ekożona, przeł. Mirosław Śmigielski, Stara Szkoła, Wołów 2015, str. 134]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.