Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

poniedziałek, 7 marca 2016

O lekarzach



Profesor zapytał mnie, dlaczego nie widuje polskich neurologów na kongresach, na konferencjach.
— Bo, profesorze, nie stać ich na hotel, nie mówiąc o samolocie — odpowiedziałam.
— A dlaczego nie czytają prasy naukowej? Dlaczego nie wiedzą, co się dzieje w świecie medycyny? Nie znają najnowszych środków: startonylu, pompy baclofenowej?
— Bo rano pracują w szpitalu, po południu w ośrodku zdrowia, wieczorem w prywatnym gabinecie, a w nocy próbują pisać doktorat. Nie siadają popołudniami w fotelu, jak pan, profesorze, by przeczytać prasę naukową.
Dla niego było to nie do pojęcia - przecież mieszkamy w tej samej Europie.

[Ewa Błaszczyk, Krystyna Strączek, Wejść tam nie mogę, Znak, Kraków 2016, str. 19].

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.