Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 15 grudnia 2015

Pippi Pończoszanka



Włosy jej koloru marchewki splecione były w dwa sztywne, sterczące warkoczyki. Mały nos w kształcie kartofelka cały usiany był piegami. Szerokie, roześmiane usta ukazywały zdrowe białe zęby.
Sukienkę miała dość dziwną. Pippi uszyła ją sama. Nie starczyło jej niebieskiego materiału, więc musiała dosztukować tu i ówdzie parę kawałków czerwonego jedwabiu. Na długich, cienkich nogach miała długie pończochy - jedną brązową, a drugą czarną - i czarne buty, akurat dwa razy dłuższe od stóp, żeby były „trochę na wyrost:. Buty te kupił jej tatuś w Ameryce Południowej - i Pippi nigdy już nie chciała nosić innych.

[Astrid Lindgren, Pippi Pończoszanka, przeł. Irena Szuch-Wyszomirska, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2015, s. 11.]

8 komentarzy:

  1. Lubiłam wszystkie książki o Pippi :), ale moja ulubiona Lindgren to "Ronja, córka zbójnika" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mało czytałam książek Astrid, ale mam zamiar nadrobić zaległości. Oczywiście ukochałam jeszcze "Dzieci z Bullerbyn" ale to chyba wszyscy kochają :)

      Usuń
  2. Kocham tego rudzielca! Astrid Lindgren jest moją ulubioną pisarką, jeśli chodzi o książki dla dzieci. Polecam Ronję, córkę zbójnika!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, jesteś drugą osobą, która mi to poleca, a ponieważ mam zamiar nadrobić braki, to może rzeczywiście zacznę od Ronji, choć chciałam od Braci Lwie Serce

      Usuń
  3. Uwielbiałam! Non-stop wypożyczałam z biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja muszę mieć swoją, dlatego cieszę się, że Nasza Księgarnia wznowiła wydanie z 1961 roku, jutro wrzucę recenzję

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Pippi to świetna kucharka! Nikt nie robi takich naleśników ;)

      Usuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.