Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

niedziela, 29 kwietnia 2012

30 dni z książką, zabawa w cool-owe czytanie i piosenka na długi weekend


Dzień 27 - książka, którą byś napisała, gdybyś umiała
Do moich zawodowych obowiązków należy m.in. spotykanie się z zarządami wspólnot mieszkaniowych oraz dyżury na nieruchomościach, które administruję. Raz na tydzień zatem udaję się na tour de kamienice i sprawdzam, czy wszystko jest w porządku. Charakter mojej pracy implikuje poznawanie nowych osób i stały kontakt z drugim człowiekiem. W zarządach wspólnot, albo inaczej- w zarządach MOICH wspólnot są takie oryginały, że nic tylko zasiadać i pisać o nich powieści. Ba! Nawet całe opasłe sagi! I zapewniam was, że to byłby hicior.
A tymczasem Agnesto zaprosiła mnie do blogowej zabawy Reading is cool. Odpowiadam na pytania i zapraszam do łańcuszka:

Dragonkę (Smocze opowieści)
Anię (Czytanki Anki)
Klaudyna (Kreatywa)
Przynadziei (Notatnik Kulturalny)

O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Rano. Przed pracą. Wstaje sobie godzinkę wcześniej, robię śniadanko, kawusię, zakałapuckuję się w kordełkę i czytam.

Jaki rodzaj książek najchętniej czytasz?
Generalnie to czytam wszystko :). A najchętniej...hmmm... ciężko powiedzieć, bo to zależy od nastroju. Ostatnio mam ochotę na prozę dokumentalną- reportaże, biografie, listy.
Nie lubię poradników, ale wszystko co związane z tzn. literaturą piękną- łykam jak młody pelikan.

 Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś? 
Wystarczy" Wisławy Szymborskiej.

 Co czytałaś ostatnio?
Staram się czytać jedną książkę naraz, ale tym razem złamałam zasadę i czytałam „Tajny dziennik" Mirona Białoszewskiego, a w tzw. międzyczasie podczytywałam „Nowe lektury nadobowiązkowe" Wisławy Szymborskiej".


 Co czytasz obecnie?
„Człowiek Miron" Tadeusz Sobolewski

 Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Jestem przewrażliwiona na punkcie dbałości o książki. Zabiłabym za zaginanie rogów. Dlatego każda książka ma u mnie swoją zakładkę.

 E-book czy audiobook?
Nie potrafię sie skupić na audiobookach, a e- booków nie miałam okazji testować. Jestem jednak zwolenniczką papieru.

 Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Astrid Lindgren Dzieci z Bullerbyn"

 Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Hmmm, jest ich trochę. Na pewno Lesio, ale uwielbiam też Szwejka, Kubusia Fatalistę, Sanczo Pansę, Joannę z książek Chmielewskiej, Pippi, Kubusia Puchatka.

A tymczasem moi mili taka piękna niedziela zagląda mi przez okna. Miłego weekendu życzę i zostawiam Was z piosenką, która ostatnio mnie mocno pozytywnie nakręca.



3 komentarze:

  1. Dziękuję za zaproszenie do zabawy:) Chętnie się zrelaksuję i odpowiem na pytania wieczorkiem:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za zaproszenie, ale kiedy z niego skorzystam, to nawet najstarsi Indianie nie wiedzą :)

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.