Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 24 kwietnia 2012

Andrzej Stasiuk "Grochów"

Literatura często jest formą autoterapii. „Grochów” Andrzeja Stasiuka to właśnie taka książka, to próba zmierzenia się z przypadkiem, który spotka każdego z nas: „Bo to w końcu przychodzi. I to tak jakoś szybko i zwyczajnie, jakby zawsze było obok” wyznaje na okładce autor. Najnowsza książka Andrzeja Stasiuka jest o śmierci, samotności i o świecie, który robi się coraz większy, bo nas robi się coraz mniej.
Do przeczytania całej recenzji zapraszam na stronę e-czaskultury. 


30 dni z książką. Dzień 22 - ulubiona seria wydawnicza

No jest ich kilka :)

Wydawnictwo Czarne-  seria reportaż.
Wystarczy mi, że w tej serii ukazują się książki Tochmana i Hatzfelda. Dzięki tej serii poznałam wiele ciekawych nazwisk i zaczęłam rozczytywać się w reportażach. Wiem, że jak sięgnę po książki z czarnego, to na reportażu się nie zawiodę.

Wydawnictwo W.A.B. :
- seria z miotłą - prezentuje wartościowe dzieła tzw. literatury kobiecej, ale nie jakieś romansidła, czy lekkie czytadła, ale książki, które pobudzają szare komórki i poruszają niekiedy kontrowersyjne tematy
- seria fortuna i fatum - najlepsza seria biograficzna w naszym kraju
                                
Wydawnictwo Świat Książki- seria Nowa Proza Polska
W tej serii ukazał się m.in. Witkowski, Pilch, Gretkowska, Głowacki- mi to za rekomendację wystarczy.

Wydawnictwo Znak - Proza
Ukazują się tutaj książki moich ulubionych pisarzy, m. in. Sieniewicza




4 komentarze:

  1. Lubię Stasiuka, przeczytam i książkę (kiedyś) i Twój tekst (wcześniej).
    Też cenię te serie, które wymieniłaś. A znasz Sulinę z Czarnego? Teraz nie bardzo mam głowę do takiej tematyki, ale generalnie bardzo mi podchodzi.
    NPP ze Świata Książki lubię, do wymienionych pisarzy Rylskiego bym dodała.
    A Sieniewicza jeszcze nic nie znam. Kiedyś moze to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie znam tej serii Czarnego ,ale zerknę sobie, może mi się coś tam spodoba. Dzięki.
      Rylski- fakt, też go lubię.
      A Sieniewicz koniecznie! Miasto Szklanych Słoni- polecam. Choć nie wiem ,czy ci się spodoba, skoro w Llosie się w gustach rozminęłyśmy :)

      Usuń
  2. Uwielbiam te serie W.A.B. (i parę innych, bo jest ich tam całe mnóstwo). Nową Prozę Polską również, choć czasem niektóre tomy trudno dostać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jeszcze zapomniałam dodać serię archipelagi z W.A.B. ,ale w sumie, jak sobie tak pomyślę, to każde wydawnictwo ma jakąś szczególnie ciekawą serię

      Usuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.