Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 17 kwietnia 2012

30 dni z książką. Dzień 16 - ulubiona książka, którą sfilmowano


Adam Mickiewicz Pan Tadeusz", reż. Andrzej Wajda

Może nie od razu ulubiona książka, ale uważam, że jest to świetna ekranizacja świetnej książki. W ogóle uważam, że Andrzej Wajda jest mistrzem w przenoszeniu dzieł literackich na ekran kinowy. Wystarczy wspomnieć rewelacyjny Popiół i diament", Panny z Wilka", czy też Pannę Nikt".
A jak już jestem przy Pannie Nikt"- pamiętam, że niektóre sceny (tę na molo) kręcili u nas w Kamiennej Górze. I ja, głupia, zamiast czatować na Wajdę gdzieś za krzaczkiem, poszłam na lekcje. No cóż, człowiek młody to i durny.
                                                                                                         

7 komentarzy:

  1. Bez dwóch zdań "Pożegnania" Dygata w reżyserii Hasa. Książka bardzo dobra, a film cudowny:)
    Na drugim miejscu już wiele razy wspominana "Kronika wypadków miłosnych" Wajdy. Nie wiem czy to udana ekranizacja, ale ja kocham ten film i już!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuu, "Pan Tadeusz"??? No rozumiemy, że Żebrowski, wysoki, młody i w ogóle, ale to przecież był kinowy koszmarek. "Paw Wołodyjowski", to była ekranizacja, "Krzyżacy", w końcu "Popiół i diament", a ze współczesnych "Wojna polsko-ruska", ale "Pan Tadeusz"???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i "Pętla", koniecznie.

      Usuń
    2. Zastanawiałam się nad wojną polsko-ruską- dla mnie to jest genialna ekranizacja! Ale tu chodzi o ulubioną książkę, albo przynajmniej troszkę lubianą, a ja za debiutem Masłowskiej nie bardzo. Choć już późniejsza jej twórczość-jak najbardziej.
      Popiół i diament- świetne- jak większość ekranizacji Wajdy.
      Pętlę też widziałam i w 100% się z Wami zgadzam (bo Was dwóch jest? ;)

      Usuń
    3. dwóch, a owszem. Przecież mamy zdjęcie nawet;)

      Usuń
  3. Thank you for the information, the article is very well-written.

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.