Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

czwartek, 4 sierpnia 2011

Już jest sierpniowy "Bluszcz"!

No, nareszcie, już możecie znaleźć w kioskach nowy numer „Bluszcza”, a w nim same smakowitości. Nad sierpniowym magazynem unosi się duch Czesława Miłosza.  Poetę w rozmowach wspomina m.in. Jerzy Illg- dyrektor Wydawnictwa Znak, Soyka i Czesław Mozil tłumaczą się skąd w ich repertuarze wzięły się tekst Noblisty, natomiast Roman Kurkiewicz publikuje nigdzie wcześniej niedrukowaną rozmowę z Czesławem Miłoszem o wódce, seksie, polityce i bluszczowatości. Agnieszka Wolny – Hamkało natomiast przygotowała miniantologię wierszy coverów autora „ Pieska przydrożnego”. Oczywiście, Miłoszowy numer nie mógłby zostać wydany bez rozmowy z autorem monumentalnej biografii Poety- Andrzejem Franaszkiem.
Zaglądamy też na „Górną półkę”, a tam felieton Dubravki Ugrešić, a kilka stron dalej rozmowa z Jackiem Cyganem oraz z fanem złej literatury i butów ze śmietników- Pawłem Duninem – Wąsowiczem. Oprócz tego o Brigitte Bardot i muchach w nosie opowiada Dawid Rosenbaum.
I oczywiście- stałe rubryki- felieton Joanny Bator tym razem o traktowaniu zwierząt jako odzwierciedleniu kultury; antykwariat Zbigniewa Mentzla; dziennik Ignacego Karpowicza; Ambasada Śledzia w spojrzeniu Marty Sawickiej – Danielak i oczywiście mnóstwo recenzji książkowych, filmowych, muzycznych.
Dobra lektura przy porannej kawie aż na cały miesiąc. Zachęcam!

4 komentarze:

  1. Muszę jutro udać się do kiosku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brigitte Bardot mnie kusi, natomiast Miłosz odstrasza. Chyba nigdy nie przekonam się ani do jego prozy, ani poezji... Ogólnie od jakiegoś czasu Bluszcz mnie zawodzi, natomuiast odkryłam nowe cacko - Paper Mint, co prawda ukazał się dopiero jeden numer, ale doprawdy czaruje.

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.