Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

czwartek, 12 maja 2011

Nominacje do nagród literackich


Na Warszawskich Targach Książek ogłoszono nominacje do dwóch najważniejszych nagród literackich – Nike oraz Nagrody Literackiej Gdynia. Oto nominowani:
Literacka Nagroda Nike:
1. Bator Joanna, Chmurdalia, W.A.B., Warszawa
2. Karpowicz Ignacy, Balladyny i romanse, WL, Kraków
3. Odija Daniel, Kronika umarłych, W.A.B., Warszawa
4. Pilot Marian, Pióropusz, WL, Kraków
5. Lech Joanna, Nawroty, WBiCAK w Poznaniu
6. Lipska Ewa, Pogłos, WL, Kraków
7. Różycki Tomasz, Księga obrotów, Znak, Kraków
8. Szychowiak Mirka, Jeszcze się tu pokręcę, Instytut Mikołowski, Mikołów
9. Bocheński Jacek, Antyk po antyku, Świat Książki, Warszawa
10. Czaja Dariusz, Gdzieś dalej, gdzie indziej, Czarne,Wołowiec
11. Nowicki Wojciech, Dno oka. Esej o fotografii, Czarne, Wołowiec
12. Rymkiewicz Jarosław Marek, Samuel Zborowski, Sic!, Warszawa
13. Stasiuk Andrzej, Dziennik pisany później, Czarne, Wołowiec
14. Wierzbicki Piotr, Muzykalny kosmos, Świat Książki, Warszawa
15. Górecki Wojciech, Toast za przodków, Czarne, Wołowiec
16. Szabłowski Witold, Zabójca z miasta moreli. Reportaże z Turcji, Czarne, Wołowiec
17. Szczygieł Mariusz, Zrób sobie raj, Czarne, Wołowiec
18. Głowiński Michał, Kręgi obcości, WL, Kraków
19. Mrożek Sławomir, Dziennik tom 1 1962-1969, WL, Kraków
20. Bargielska Justyna, Obsoletki, Czarne, Kraków

Literacka Nagroda Gdynia:
P O E Z J A
1. Ewa Lipska, Pogłos, Wydawnictwo Literackie
2. Andrzej Niewiadomski, Tremo, Stowarzyszenie Literackie „Kresy”
3. Tomasz Różycki, Księga obrotów, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
4. Adam Wiedemann, Dywan, Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu
5. Maciej Woźniak, Ucieczka z Elei, Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu
P R O Z A
1. Justyna Bargielska, Obsoletki, Wydawnictwo Czarne
2. Andrzej Kasperek, Back in the DDR i inne opowiadania, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria
3. Radosław Kobierski, Ziemia Nod, Wydawnictwo W.A.B.
4. Kazimierz Kutz, Piąta strona świata, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
5. Michał Olszewski, Zapiski na biletach, Wydawnictwo W.A.B.
E S E I S T Y K A
1. Stefan Chwin, Samobójstwo jako doświadczenie wyobraźni, Wydawnictwo Tytuł
2. Zbigniew Kadłubek, Święta Medea. W stronę komparatystyki pozasłownej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
3. Piotr Matywiecki, Dwa oddechy. Szkice o tożsamości żydowskiej i chrześcijańskiej, Towarzystwo "Więź"
4. Jarosław Marek Rymkiewicz, Samuel Zborowski, Wydawnictwo Sic!
5. Jan Tomkowski, Klasztor Maulbronn, Wydawnictwo Dom na wsi.

Przyznam szczerze, że jestem rozczarowana. Znowu pominęli Wojciecha Tochmana, choć zebrał same pozytywne recenzje. No cóż, pozostaje mi trzymać kciuki za Witolda Szabłowskiego i jego świetny reportaż z Turcji. A wy, macie swoje typy?
A już jutro ogłoszenie zwycięzcy Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego

11 komentarzy:

  1. Niewiele z tego czytałam. Stawiam na Bator i Szczygła (bo czytałam) i na Głowińskiego (bardzo bym chciała przeczytać, ale nie mogę upolować w bibliotece) i może na Kutza. Na pewno nie obstawiam Odijii i jego Kroniki umarłych. Odłożyłam po kilkudziesięciu stronach. Duże rozczarowanie po poprzednich jego niezłych książkach.
    Teraz z zupełnie innej beczki: jak dodać zdjęcia w bocznym pasku, tak gdzie jest czytam i będę czytać?? jakoś nie wiem jak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiscie - Ewa Lipska: Pogłos, Wydawnictwo Literackie

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do pytania o boczny pasek to napisz na mojego maila...pisanyinaczej@gmail.com Pomogę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. papryczko=> to rozumiem,że pisanyinaczej Ci pomoże :) bo ja to kiepska w tłumaczeniu jestem.
    A wiecie co mi się przypomniało? Domosławskiego nie nominowali, a przecież ta książka takie kontrowersje budziłą! Przestaję już ufać literaturoznawcom zasiadającym w jury, choć w jury Nike nie sami literaturoznawcy są. Dużo książek zostało pominiętych, a szkoda. A Odija-mi się podobał, ale depresyjna to książka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obstawiam, że Nike zgarnie Karpowicz, chociaż sama będę trzymać kciuki za Szczygła (choć w jego wygraną jakoś nie wierzę).

    A swoją drogą, wydawnictwo Czarne skosiło 7/20 nominacji na długiej liście. Całkiem niezły wynik...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ysabell=> Czarne w tym roku rzeczywiście wydało mnóstwo świetnych książek- należą im się te nominacje

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic z tej listy nie czytałem...:-(

    OdpowiedzUsuń
  8. O, lubię Ewę Lipską! Będę trzymać kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę Mag, że nie tylko mi komentarze znikły. Czy tu czasem nie było mojego komentarza aby? Komentarza wraz z zapytaniem i wraz z odpowiedzią i z pomocnym mailem? Było czy miałam jakiś omam? hihi

    OdpowiedzUsuń
  10. Papryczko=> było, było, ale w ogóle jakieś problemy z blogerem miałam, przez dwa dni nie mogłam się zalogować i post z nominacjami przez dwa dni nie był też wyświetlany, po czym dziś się pojawił, ale komentarze przepadły. Nigdy nie zrozumiem komputerów :)
    pisanyinaczej=> powiem szczerze, że ja z listy też niewiele czytałam, ale czekam na finałową siódemkę, żeby nadrobić zaległości

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.