Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

poniedziałek, 20 lipca 2015

MSA - Lubko Deresz

Jest kultowym ukraińskim autorem powieści „Kult" i „Arche". Zadeniutował jako siedemnastolatek, ale trudno wcisnąć go do jakiejś szufladki literackiej. Deresz kombinuje z formami i tematyką tak , jakby chciał się wymknąć krytycznym narzędziom. Najpierw pisał powieści młodzieżowe, później zaczął zwracać się ku tematyce buddyjskiej, by na koniec przejść w transreligijność.
Pisarz okazał się niesamowicie skromnym i hm.... uduchowionym człowiekiem.

Lubko Deresz
Twórcy rozwijają trzy rzeczy: cierpienie, podróże i nauki duchowe. To są trzy rzeczy, które ułatwiają życie. Cierpienie jest nieodłącznym towarzyszem egzystencji, więc należy je przyjąć i się z nim pogodzić, podróże rujnują stereotypy, a wędrówka duchowa pozwala na poszerzenie horyzontów.

A co z tymi szufladkami?

Zdaję sobie sprawę, że nie spełniam oczekiwań jakie się we mnie pokłada. Krytycy zarzucają mi kicz i ja się z nimi zgadzam. może jestem grafomanem, ale inaczej nie potrafię. Mogę pisać tylko dla dwudziestu czytelników i to mi wystarczy.

Interesuje mnie wybudowanie drabiny międzykulturowej. Wszystkie kultury, tradycje mówią przecież o jednej rzeczywistości, tylko posługują się różnymi językami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.