Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

sobota, 25 czerwca 2016

Chłodnik litewski



Lato to najlepsza pora na wszelkiego rodzaju chłodniki. Moim ulubionym jest chłodnik litewski. Przepis przywiozła koleżanka od babulki litewskiej.

Co potrzebujemy:

słoik czerwonych buraków w wiórkach - wskazane są świeże buraczki, ugotowane i starte na tarce, ale ja jestem zbyt wygodna i do chłodnika używam już gotowych,

pęczek rzodkiewek,
pęczek szczypiorku,
pęczek koperku,
duży zielony ogórek,
4 średnie ugotowane ziemniaki,
4 ugotowane na twardo jajka,
litr maślanki
2 duże opakowania kefiru
2 duże opakowania jogurtu naturalnego
sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Warzywa kroimy w kostkę, szczypiorek i koperek drobno szatkujemy, dodajemy buraczki i wszystko mieszamy z maślanką, jogurtem i kefirem. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.