Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

niedziela, 6 października 2013

Nike 2013 dla Joanny Bator :)))))



Cóż za cudna wiadomość! Nike dla Joanny Bator za powieść „Ciemno, prawie noc". A nagroda czytelników dla Szczepana Twardocha za „Morfinę". Taki tandem mnie całkowicie satysfakcjonuje. Wprawdzie od samego początku mocno kibicowałam Twardochowi, ale Pani Joanna była tuż za nim. I uważam, że ta nagroda należy się pisarce jak nikomu innemu. Bator jest jedną z nielicznych literatek, która potrafi tak pięknie snuć historie. Uwielbiam poddawać się rytmowi jej narracji, gradacji napięcia, poznawać świetnie zbudowane postaci. Tak opowiadać potrafi jeszcze Ignacy Karpowicz, choć to nieco inny sposób prowadzenia opowieści. Autorce z całego serca gratuluję i zdradzę przy okazji, że kiedyś w rozmowie pisarka powiedziała mi, że jeździła na wagary z Wałbrzycha do mojego rodzinnego miasta, by sobie posiedzieć nad naszym kamiennogórskim zalewem.

A tak jak już jestem przy wiadomościach literackich to przypominam tylko, że już od środy zaczyna się Międzynarodowy Festiwal Kryminału. Program znajdziecie TUTAJ.

1 komentarz:

  1. Nike schodzi na psy. Coś więcej? Żal pisać. Jak nie ma kogo nagrodzić to nagradzamy swoich.

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.