Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

niedziela, 19 czerwca 2011

Nagroda Literacka Gdynia

Wczoraj już po raz szósty wręczono Nagrodę Literacką Gdyni w kategoriach: poezja, proza i esej. W tym roku również wręczono wyróżnienie „Nagrody Osobnej”, które przypadło Andrzejowi Sosnowskiemu w uznaniu za jego dokonania na poetyckim polu.

W kategorii poezja zwyciężyła Ewa Lipska z tomikiem „Pogłos, za prozaiczne dokonania nagroda powędrowała do Justyny Bargielskiej za „Obsoletki”, natomiast w kategorii esej „Gdyńska Kostka Literacka” poturlała się do Stefana Chwina za „Samobójstwo jako doświadczenie wyobraźni”.

10 komentarzy:

  1. To chyba obecnie druga najbardziej prestiżowa krajowa nagroda literacka. Żadnej z nagrodzonych pozycji nie czytałem, ale chyba właśnie o to miedzy innymi chodzi w nagrodach mają promować literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. dr kohoutek => ja robiłam 3 podejścia do "Obsoletek", ale jakoś nie mogę się do tego przekonać, a książeczka ma zaledwie kilkadziesiąt stroniczek. Nagroda Gdyni jest dla mnie prestiżowa, Nike już,moim zdaniem, się skomercjalizowała, za to Angelus jest u mnie na najwyższej półce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałam wczoraj oglądać, zdaje się relację, na TVP kultura i oczywiście przegapiłam :) Mam na półce Chwina jedną książkę, jak mnie koleżanka poinformowała - najsłabszą - "Żonę prezydenta", więc ciągle odwlekam spotkanie z tym pisarzem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Isabelle=> absolutnie nie zaczynaj przygody z Chwinem od tej książki, to rzeczywiście jego najsłabsza powieść. Polecam "Hanemanna" albo "Złotego pelikana"

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię Ewę Lipską, cieszę się, że została doceniona w tak prestiżowym konkursie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nagrodzona książka Chwina nie jest powieścią. To esej.

    AP

    OdpowiedzUsuń
  7. Może i ja coś przeczytam? Trzeba w końcu poznawać te docenione postacie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy=> wiem o tym,ale ja się odnosiłam do "Żony prezydenta", eseistycznej twórczości Chwina nie znam, ale jak już zaczynać z nim przygodę, to proponuję powieści :)
    Piotr=> warto przeczytać, chociażby po to, by mieć swoje zdanie, moje typy z nominacji rzadko pokrywają się z werdyktem jury ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co nagle tak bąbelkowo się zrobiło:)

    OdpowiedzUsuń
  10. dr kohoutek=> zmiany na głowie, to i na blogu- te kobiety! ;)

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.