Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

niedziela, 3 kwietnia 2011

Wycieczka do ZOO

Dzisiaj przyjechali Mama i Tata i zabrali Dziecko do ZOO :)
ZEBRA
Czy ta zebra jest prawdziwa?
Czy to tak naprawdę bywa?
Czy też malarz z bożej łaski
Pomalował osła w paski?
TYGRYS
"Co słychać, panie tygrysie?"
"A nic. Nudzi mi się."
"Czy chciałby pan wyjść zza tych krat?"
"Pewnie. Przynajmniej bym pana zjadł."
Hipopotam  
Zachwycony jej powabem
Hipopotam błagał żabę:

"Zostań żoną moją, co tam,
Jestem wprawdzie hipopotam,
Kilogramów ważę z tysiąc,
Ale za to mógłbym przysiąc,
Że wzór męża znajdziesz we mnie
I że ze mną żyć przyjemnie.
Czuję w sobie wielki zapał,
Będę ci motylki łapał
I na grzbiecie, jak w karecie,
Będę woził cię po świecie,
A gdy jazda już cię znuży,
Wrócisz znowu do kałuży.
Krótko mówiąc - twoją wolę
Zawsze chętnie zadowolę,
Każdy rozkaz spełnię ściśle.
Co ty na to?"

"Właśnie myślę...
Dobre chęci twoje cenię,
A więc - owszem. Mam życzenie..."

"Jakie, powiedz? Powiedz szybko,
Moja żabko, moja rybko,
I nie krępuj się zupełnie,
Twe życzenie każde spełnię,
Nawet całkiem niedościgłe..."

"Dobrze, proszę: nawlecz igłę!"
RENIFER
Przyszły dwie panie do renifera.
Renifer na nie spoziera
I rzecze z galanterią: "Bardzo mi przyjemnie,
Że będą panie miały rękawiczki ze mnie."
KROKODYL
"Skąd ty jesteś, krokodylu?"
"Ja? Znad Nilu.
Wypuść mnie na kilka chwil,
To zawiozę cię nad Nil."
SŁOŃ
Ten słoń nazywa się Bombi.
Ma trąbę, lecz na niej nie trąbi.
Dlaczego? Nie bądź ciekawy -
To jego prywatne sprawy.
LEW
Lew ma, wiadomo, pazur lwi,
Lew sobie z wszystkich wrogów drwi.
Bo jak lew tylko ryknie,
To wróg natychmiast zniknie.
ŻYRAFA
Żyrafa tym głównie żyje,
Że w górę wyciąga szyję.
A ja zazdroszczę żyrafie,
Ja nie potrafię.
WIELBŁĄD
Wielbłąd dźwiga swe dwa garby
Niczym dwa największe skarby
I jest w bardzo złym humorze,
Że trzeciego mieć nie może.
NIEDŹWIEDŹ
Proszę państwa, oto miś.
Miś jest bardzo grzeczny dziś,
Chętnie państwu łapę poda.
Nie chce podać? A to szkoda.
MAŁPA
Małpy skaczą niedościgle,
Małpy robią małpie figle,
Niech pan spojrzy na pawiana:
Co za małpa, proszę pana!
 A na koniec ciekawostka:

5 komentarzy:

  1. "Idzie słoń leśną dróżką,
    Ociężale stąpa nóżką,
    Jest to prawda nieprawdziwa,
    Słoń wszak w lesie się nie skrywa" ;-)
    Fajnie jest czasami udać się do zoo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ mi snetymentalnie się zrobiło jak sobie te wierszyki poczytałam- to całe moje dzieciństwo!!!! ;) dziękuję Ci ogromnie za przypomnienie, a dasz wiarę, że do dziś znam je na pamięć? w szoku lekkim byłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi najbardziej przypadł do gustu drastyczny wierszyk o reniferze hihi.
    A o misiu to jest jeszcze wersja alternatywna:
    "A teraz drogie dzieci pocałujcie misia w dupę!" :)) tako rzekł miś z okienka do swoich małych telewidzów, którzy pewnie do dziś, bedąc już w wieku dość mocno posunięci w szoku pozostają hihi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kaś=> ja też je znam na pamięć :))) Tak mi się one przypomniały, jak z rodzicami sobie spacerowaliśmy. Jeszcze coś o papudze było i żółwiu, ale nie mogę sobie przypomnieć ;( I tak najbardziej lubię ten o hipopotamie i tej wrednej żabie :)
    papryczka=> :)

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.