Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 12 kwietnia 2011

Finaliści nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego


Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego jest przyznawana od 2010 roku. Ufundowana została przez Radę Miejską Miasta Stołecznego Warszawa, a współorganizatorem konkursu jest Gazeta Wyborcza. Patronat honorowy roztacza nad nagrodą Pani Alicja Kapuścińska. Wyróżnienie jest przeznaczone dla reportażu literackiego, który został wydany w roku poprzedzającym edycję nagrody. Celem przyznawania tej nagrody jest wyróżnienie reportażu, który zmusi do refleksji i pogłębi wiedzę czytelnika o innych kulturach i krajach. A oto tegoroczni finaliści:

- „Lekcje chińskiego. Dzieci rewolucji kulturalnej i dzisiejsze Chiny", John Pomfret, przeł. z angielskiego Jan Halbersztat, Ushuaia.pl, Warszawa
- „Uśmiech Pol Pota", Peter Fröberg Idling, przeł. ze szwedzkiego Mariusz Kalinowski, Czarne, Wołowiec
- „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety", Swietłana Aleksijewicz, przeł. Jerzy Czech, Czarne, Wołowiec
- "Wysoki. Śmierć Camerona Doomadgee", Chloe Hooper, przeł. z angielskiego Agnieszka Nowakowska, Czarne, Wołowiec
- „Toast za przodków”, Wojciech Górecki, Czarne, Wołowiec
Laureata poznamy 13 maja. Otrzyma 50 tys. zł, a jeśli zostanie nim autor zagraniczny, nagrodę - 15 tys. zł - dostanie także tłumacz książki. Niestety, z nominowanych do nagrody książek odpadł Wojciech Tochman, któremu zawsze z całego serca kibicuję. A  Wy macie jakieś swoje typy?

3 komentarze:

  1. Ciekawe, kto wygra. Nie czytałam tych książek, nie mam prawa zabierać głosu w sprawie typów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie czytałam, znam tylko recenzje, ale szkoda mi tego Tochmana, bo jego ubóstwiam i uważam,że powinien dostać tę nagrodę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Uśmiech..." jestem przed lekturą "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety". Trzymam kciuki za szwedzkiego reportera :)

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.