Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

sobota, 13 lipca 2013

Miesiąc Spotkań Autorskich-Andrzej Muszyński

Dziś spotkanie z literaturą faktu. Andrzej Muszyński jest młodym reporterem i, jak to zauważył prowadzący spotkanie Leszek Budrewicz, zaczynał podobnie jak Kapuściński. 

W wieku 23 lat Muszyński wyrusza do Kambodży, z wyprawy pisze reportaż, który ukazuje się w "Dużym Formacie". Kończy studia prawnicze i zatrudnia się w małej kancelarii. Jednak życie prawnika nie do końca mu odpowiada, dlatego stawia wszystko na jedną kartę i postanawia rzucić posadę, by podróżować i pisać z tych wojaży reportaże. Zwiedził kawałek świata. Błąkał się po Himalajach Birmańskich oraz gabońskiej puszczy. Niedawno Czarne wydało zbiór jego reportaży "Południe". Nie miałam okazji przeczytać książki, ale na spotkaniu usłyszałam soczyste fragmenty. 

Andrzej Muszyński o reportażu:
Nie interesuje mnie reportaż, który jest sekwencją wydarzeń uzupełnionym o opis cech bohatera. Ważne jest oddanie aury miejsca, zmysłowości świata, zapachów-to dopiero tworzy pełną rzeczywistość.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.