Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

czwartek, 16 maja 2013

Nominacje do Nike i Gdyni


Ogłoszono nominacje do Literackiej Narody Nike:
1. Justyna Bargielska, Bach for my baby
2. Joanna Bator, Ciemno, prawie noc
3. Sylwia Chutnik, Cwaniary
4. Anna Janko, Powieść według św. Hanki
5. Urszula Kulbacka, Rdzenni mieszkańcy
6. Tadeusz Lubelski, Historia niebyła kina PRL
7. Kaja Malanowska, Patrz na mnie, Klaro!
8. Zyta Oryszyn, Ocalenie Atlantydy
9.Igor Ostachowicz, Noc Żywych Żydów
10. Zośka Papużanka, Szopka
11. Tomasz Pietrzak, Rekordy
12. Jerzy Pilch, Dziennik
13. Maciej Sieńczyk, Przygody na bezludnej wyspie
14. Tadeusz Sobolewski, Człowiek Miron
15. Katarzyna Surmial-Domańska, Mokradełko
16. Wit Szostak, Fuga
17. Małgorzata Szpakowska, Wiadomości Literackie prawie dla wszystkich
18. Szczepan Twardoch, Morfina
19. Krzysztof Varga, Trociny
20. Mariusz Zawadzki, Nowy wspaniały Irak

oraz do Nagrody Literackiej Gdynia:
POEZJA
1. Jerzy Kronhold, Epitafium dla Lucy
2. Andrzej Niewiadomski, Dzikie lilie
3. Kacper Płusa, Ze skraju i ze światła
4. Andrzej Sosnowski, Sylwetki i cienie
5. Dariusz Suska, Duchy dni

PROZA
1. Dariusz Foks, Kebab meister
2. Jerzy Kędzierski, Opowieść mężczyzny, który zarabia śpiąc
3. Zyta Oryszyn, Ocalenie Atlantydy
4. Andrzej Stasiuk, Grochów
5. Szczepan Twardoch, Morfina
ESEISTYKA
1. Adam Lipszyc, Sprawiedliwość na końcu języka. Czytanie Waltera Benjamina
2. Andrzej Niewiadomski, Mapa. Prolegomena
3. Jerzy Pilch, Dziennik,
4. Małgorzata Szpakowska, Wiadomości Literackie prawie dla wszystkich
5. Krzysztof Środa, Podróże do Armenii i innych krajów z uwzględnieniem najbardziej interesujących obserwacji przyrodniczych

We wrześniu zostanie wyłoniona siódemka finalistów Nike. Tegoroczna dwudziestka jest mocna, wiele z tych książek przeczytałam i mam swojego faworyta. Tak więc wszem i wobec oświadczam, ze jeżeli Szczepan Twardoch nie dostanie tych wszystkich nagród, to ja przestaję wierzyć w kompetencje jury.  A tak dla zabawy, to jak myślicie-kto wyląduje w finale? Oto moja siódemka:
1. Szczepan Twardoch, Morfina
2. Joanna Bator, Ciemno, prawie noc
3. Sylwia Chutnik, Cwaniary
4. Katarzyna Surmial-Domańska, Mokradełko
5. Zyta Oryszyn, Ocalenie Atlantydy
6. Zośka Papużanka, Szopka
7. Jerzy Pilch, Dziennik

A na koniec odsyłam na stronę, na której macie rozpiskę wszystkich ważniejszych festiwali literackich, jakie będą miały miejsce do końca tego roku [KLIK]

5 komentarzy:

  1. O! Jakoś umknęły mnie te nominacje.
    Do Nagrody Nike obstawiam Cwaniary Sylwii Chutnik lub Morfinę Szczepana Twardocha. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja siódemka wydaję się być bardzo prawdopodobna. Stawiam na Twardocha, chociaż jeszcze książki nie czytałam. Z nominowanych czytałam tylko świetną Oryszyn i Pilcha. Poluję na Szopkę i nową Bator.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Twardoch nie dostanie tej nagrody, to ja już nie wiem

      Usuń
  3. A może "Morfinie" i "Dziennikowi" Gdynia, a "Szopce" Nike ? ;-D
    Zawsze to jakiś podział byłby ;-)
    A tak serio, to ja muszę tę "Morfinę" "zażyć" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A może i Gdynia i nike dla Morfiny? :))))) Wiem, że każdy ma swój gust literacki, a czytając inne blogi, mniej więcej wiesz, co się może spodobać blogowemu znajomemu, ale Morfina to tak specyficzna proza, ze trudno mi powiedzieć, czy Ci się spodoba, choć dla mnie jest to arcydzieło ostatniej dekady. Dawno już nie miałam takiej przyjemności z delektowania się książką, dawno na samą myśl o tej książce nie miałam dreszczy. Ale to kwestia gustu. Polecam jednak bardzo gorąco i ciekawa jestem wrażeń.

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.