Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 5 kwietnia 2016

O „Królestwie"



 
Emmanuel Carrère [źródło zdjęcia]
Przypuszczam, że, gdy ukaże się ta książka, ktoś mnie zapyta: „No, ale w końcu jest pan chrześcijaninem czy nie? ". Podobnie jak prawie trzydzieści lat temu pytano o bohatera mojej wydanej wówczas powieści „Wąsy": „No ale w końcu miał wąsy czy nie?". Mógłbym kluczyć, mógłbym twierdzić, ze jeśli sie natrudziłem, pisząc tę książkę, to po to, by nie odpowiadać na takie pytania. By je pozostawić otwartym, by każdy je sobie zadawał. To byłoby bardzo w moim stylu. ale wolę odpowiedzieć.

[Emmanuel Carrère, Królestwo, przeł. Krystyna Arustowicz, Wydawnictwo Literackie, kraków 2016, str. 292]


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.