Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

niedziela, 22 kwietnia 2012

30 dni z książką. Dzień 20 - książka, którą byś poleciła osobie o wąskich horyzontach myślowych


Jostein Gaarder Świat Zofii"

Świetny przewodnik po historii ludzkiej myśli. Fakt, że historia filozofii została tu ujęta w zgrabną i wciągającą powieść ułatwia przyswojenie pewnych teorii. To dobra pozycja dla tych, którzy nie rozumieją języka filozofów, a chcą podpatrzeć co też ci oryginalni mędrcy powymyślali. Wprawdzie Świat Zofii" czytałam na początku liceum i dzisiaj zupełnie inaczej bym ją odebrała. Ale polecam.

4 komentarze:

  1. Popatrz, a ja przez to nie przebrnęłam... Znudziła mnie gdzieś w połowie, choć to na pewno nie kwestia tematu, bo Tatarkiewicza na studiach połknęłam tak szybko, że się mało nie zadławiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wciągnęła, ale podejrzewam,że po kursie filozofii, który przeszłam na studiach, już bym miała inny odbiór tej książki.

      Usuń
  2. Czytałam, ale nie pamiętam dokładnie. Myślę, że dobrze byłoby wracać co jakiś czas do niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee, ja tam nie mam ochoty do niej wracać, ale dla osoby, która chce poszerzyć swoje horyzonty, może od tego zacząć

      Usuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.