Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

piątek, 13 stycznia 2012

TOP 10- Ulubione cytaty z literatury

No przyznajcie się, zaznaczacie w książkach ulubione fragmenty, a później je przepisujecie. I na pewno macie swoje notesiki z cytatami, ulubionymi aforyzmami, złotymi, srebrnymi czy tez fiołkowymi myślami. Ale jak tu z tego morza wynotowanych zdań wyłuskać tylko 10? Oj, Klaudyna postawiła przed nami trudne zadanie, zapraszając nas do kolejnego rankingu. A oto moje "notatki z literatury", są wśród nich cytaty, które mnie ubawiły, są mądrości życiowe

1. (...) nagle przez uchylone drzwi wkroczył pies. Był to okaz najdroższej i najnudniejszej rasy, sinawy i prawie bez sierści, zwierzę tak zdegustowane własną wysiloną rasowością, że już zupełnie nie nadające się na psa.
Wisława Szymborska Lektury nadobowiązkowe

2. Trzeba go omijać szerokim łukiem, jak pierdnięcie skunksa.
Emma Mc Laughlin, Nicola Kraus Niania w Nowym Jorku

3. Słowa mogą być jak promienie Roentgena, jeśli używać ich właściwie, przenikną wszystko.
Aldous Huxley Nowy wspaniały świat

4. Książki to także świat i to świat, który człowiek sobie wybiera, a nie na który przychodzi.
Wiesław Myśliwski Traktat o łuskaniu fasoli

5. Kto wcześnie się z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera.
Terry Pratchett Blask fantastyczny

6. (...) człowiek może umrzeć tylko raz. A potem jak umrze trochę wcześniej, to tylko troszkę dłużej jest umarły.
Mariusz Szczygieł  Gottland

7. Ekce, który nie chce.
Mariusz Sieniewicz Czwarte niebo

8. W trakcie tych wysiłków klęli, nie używali jednak zwykłej obiegowej monety wyzwisk, tylko miotali długimi, starannie opracowanymi, a przy tym komunikatywnymi przekleństwami, które obejmowały całą naszą drogę życiową, zapuszczały się w daleką przyszłość i ogarniały wszystkich krewnych, przyjaciół, znajomych, pokrywały każdą rzecz mającą jakiś związek z nami- słowem, były to wymysły soczystych treści.
 Jerome K. Jerome Trzech panów w łódce nie licząc psa

9. Jest bowiem kilka odmian ciszy: najlepsza jest ta, która zapada z wyboru człowieka, a nie przeciw niemu.
Dorota Terakowska Tam, gdzie spadają anioły

A na koniec cytat, który jest mottem mojego bloga:
10.  Wzięłam na język pierwsze zdanie, a potem drugie i poczęłam sprawdzać jak smakują.
Virginia Woolf Dzienniki
Dorzucicie coś od siebie?

15 komentarzy:

  1. Z twoich najlepszy jest cytat "Kto wcześnie się z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" ;-D

    A ja od siebie dorzucę:
    1. ”Umiejętność znoszenia niepowodzeń jest wielką i ważną umiejętnością. Oczywiście jeśli towarzyszy jej zdolność i chęć do wyciągania nauki z porażek”. A. Kamiński, Kamienie na szaniec
    2. "Książki są furtką do innego świata, jedną z przepustek do bram wyobraźni". niestety nie pamiętam z czego jest ten cytat.
    3. "Szczęśliwy jest ten, kto potrafi zachować dziecięcą chłonność umysłu, pozostawać otwarty na wrażenia i cieszyć się drobiazgami". Margit Sandemo, SoLL, Tom 26
    4. "Słowa mogą być niebezpieczniejsze od miecza". Margit Sandemo, SoLL, Tom 26
    5. "Ludzie stworzyli bogów poprzez to, że w nich wierzą. Bogowie żyją poprzez ludzi i będą istnieć tak długo, jak długo ludzie będą w nich wierzyć". Margit Sandemo, SoLL, Tom 17

    Jak wpadnę na coś jeszcze to dopiszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo podoba mi się ten Virginii. Wczoraj mąż mi kupił "Chwile wolności":) Czekałam na ten cud 2 lata i się doczekałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha, fajne. Mi się teraz nie chce szperać, ale może i ja kiedy wypiszę top...(w liceum wypisywałam w notesiku, potem już mniej jakoś...)

    OdpowiedzUsuń
  4. posiadam dość pokaźną kolekcję wierszy i cytatów, ale są one moimi największymi skarbami, mimo iż jest ich ze 200 stron... moja słabość do słów, która czai się za rogiem, i gdy jest mi smutno, przytula mnie z tomikiem pod pachą, w mgnieniu oka rozkładanym na kolanach... asia bęś

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja właśnie nie spisuję cytatów, choć ciągle to sobie obiecuję! Chciałabym mieć piękny notatnik, w którym będę je sobie zapisywać, ale ciągle coś się nie składa, abym takowy zakupiła i prowadziła...

    Dla mnie wybranie tych 10 "naj" też było bardzo problemowe. Tyle przeczytanych książek i właściwie w każdej coś zachwycającego - ech, ciężko było, ciężko.

    Cytaty z Partchetta są świetne! Nie czytuję go, ale jak czasem trafię na jakiś cytat, czuję się rozbrojona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ada=> ładny jest ten drugi cytat, zgadzam się z nim w 100 % :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kolmanka=> Chile wolności to książka, która jest w mojej diamentowej dziesiątce- jest rewelacyjna. Na pewno Ci się spodoba. Miłej lektury życzę i pozdrowienia dla męża :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Asia=> ha, i nawet miałam okazje poczytać trochę Twoich myśli za co dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Futbolowa=> jak nie masz takiego notesiku to rozumem, że masz pełno fiszek w książkach z pozaznaczonymi cytatami? :) Ja też czasami "fiszkuje", ale później siadam i wszystko spisuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. 2 cytat mnie totalnie rozbawił;d

    OdpowiedzUsuń
  11. Magia słowa pisanego=> całą książka jest zabawna :) Film również- polecam gorąco jak kiedyś Cię złapie zły humor

    OdpowiedzUsuń
  12. dość niefortunne wybranie cytatu z Pratchetta tylko utwierdzi fantastycznych ignorantów, że fantasy i inne odmiany fantastyki, to literatura niepoważna, zajmująca się śmiesznymi przygodami nieludzi. Ech;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TBM=> no wybaczcie Panowie,ale w tym cytacie jest zawarta moja filozofia życiowa i wcale nie uważam,że jest on niepoważny. Kusiło mnie by dać opis kota,ale się powstrzymałam

      Usuń
  13. pierwszy cytat :)
    Masz naprawdę świetny blog ! Taki pełny pasji ! Życzę powodzenia !

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.