Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

piątek, 21 grudnia 2012

Koniec Świata...Książki

Jeszcze nie mogę wyjść z szoku. Weltbild wycofało się z polskiego rynku. Dwa dni temu pracownicy Świata Książki dostali wypowiedzenia. I co? Nie ma sponsorów? Nie ma kto zaopiekować się jednym z najważniejszych polskich wydawnictw? Na to się zgodzić nie możemy. Na facebooku ruszyła strona Ratujmy Świat Książki. Nie chodzi o to, by się żalić, nie chodzi o to, by narzekać. Jeśli macie jakieś miłe wspomnienia związane z wydawnictwem- podzielcie się nimi. Opowiedzcie o książkach, które wam się podobały, o ulubionych autorach. I rozpowszechnijcie akcję wśród znajomych. Nie pytajcie, czy to ma sens. Może nie ma, ale niech choć pracownicy Świata Książki wiedzą, że stoimy za nimi murem i ich praca zawsze była doceniana.
Sama pamiętam, gdy jako redaktorka działu literackiego w G-punkcie nawiązywałam współpracę ze Światem Książki. W dziale promocji pracowała wtedy Pani Dorotka Nowak- złota kobieta. Zawsze odpisywała na maile, w swoja prace wkładała dużo serca. Raz się zdarzyło, że zapomniała wysłać książki, to zadzwoniła do mnie z przeprosinami. Jej miejsce zajął później Pan Bartosz Kamiński, którego równie mile wspominam. 
Poza świetnymi ludźmi w dziale promocji, Świat Książki mógł się pochwalić naprawdę dobrymi seriami. Moją ulubioną jest seria nowa proza polska, w której wydano m.in. Sylwię Chutnik, Michała Witkowskiego, Eustachego Rylskiego, czy też ostatnio Zośkę Papużankę nominowaną do Paszportów Polityki.
A pamiętacie akcję promocyjną książki Michała Witkowskiego "Margot"?, gdy to wydawnictwo wysyłało do redakcji egzemplarze recenzyjne we wściekle różowych torebeczkach nabijanych brylancikami?

Szkoda mi tych ludzi, szkoda dobrych autorów. 

9 komentarzy:

  1. Nie wyobrażam sobie,żeby nie było ŚK i serii "npp", no taki koniec świat jest nie do przyjęcia!
    Agnesto - niezalogowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej mi jednak szkoda ludzi. Tak przed świętami stracić pracę. Masakra!

      Usuń
  2. Akcja na Facebooku to świetny pomysł. Mam nadzieję, że wydawnictwo stanie na nogi, a pracownicy odzyskają pracę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu chodzi o to, by pokazać, że to wydawnictwo wielu ludziom rozwinęło i udostępniło dużo fajnych propozycji książkowych. Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że akcja przyniesie jakieś skutki, ze może jakiś sponsor się zgłosi i odkupi wydawnictwo. jeśli nie, to na rynku utworzy się nisza, w którą na pewno wielu będzie próbowało się wcisnąć-niekoniecznie z dobrym skutkiem

      Usuń
  3. A ja zupełnie z innej beczki: dziękujemy z Hipkiem bardzo za kartkę [opłatek już zjedliśmy...]. Kot Simone'a na kopercie cudny. Co prawda "kopnęłaś się" w moim nazwisku, ale w końcu i tak niedługo je zmieniam :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, to mam błęda w notesiku...Ciesze się, ze kartka dotarła :) Ściskuję moją ulubioną parę zwierzaków ;)

      Usuń
    2. Puma: Ekhem, ekhem... Parę...? A JA???

      Usuń
    3. Nieee, no takiej Damy, to ze zwierzątkami nie mozna mieszać, kot to wyższa forma istnienia przecież :)

      Usuń
    4. [Puma łaskawie mruknęła, że przyjmuje takie wytłumaczenie :)]

      Usuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.