Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

czwartek, 9 sierpnia 2012

14 Angelusa

Za nami kolejny etap Angelusa. Jury właśnie wybrało 14 książek, które będą konkurować ze sobą w drodze do finałowej siódemki, która zostanie ogłoszona we wrześniu. Bardzo się cieszę, że wśród wyłonionych autorów jest Magdalena Tulli, filip Springer i Dubravka Ugresic. A oto pełna lista:

Andrij Bondar, Historie ważne i nieważne
Jacek Dehnel, Saturn
Georgi Gospodinow, I inne historie
Jacek Hugo-Bader, Dzienniki kołymskie
Miljenko Jergović, Srda śpiewa o zmierzchu w Zielone Świątki
Laszlo Krasznahorkai, Wojna i wojna
Arkadiusz Pacholski, Niemra
Markéta Pilátová, Żółte oczy prowadzą do domu
Martin Pollack, Cesarz Ameryki. Wielka ucieczka z Galicji
Filip Springer, Miedzianka. Historia znikania
Magdalena Tulli, Włoskie szpilki
Dubravka Ugresic, Życie jest bajką
Michał Witkowski, Drwal
Tomás Zmeskal, List miłosny pismem klinowym

7 komentarzy:

  1. Lista świetna, nie wiedziałabym na kogo głosować.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to bym w finale widziała Badera, Ugresic, Springera, Tulli, Witkowskiego, Pollacka i wtedy bym miała poważny problem z laureatem :) Mocna ta lista

      Usuń
    2. No właśnie, mocne, dobre tytuły. Tylko się cieszyć.

      Usuń
  2. Finał: Bader, Dehnel, Springer :)

    A wygrywa Dehnel! Mimo mojego uwielbienia dla reportażu to wymiata Dehnel :)

    moc pozdrowień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieeeee, tylko nie Dehnel! Nie znoszę go. Jak mogłaś zdradzić reportaż? ;)

      Usuń
  3. a ja bym głosowała na Tulli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też. Między innymi. Dlaczego może być tylko jeden laureat?

      Usuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.