Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 2 lipca 2013

Wszystkiego dobrego!


Kochana Pani Wisławo,

tak się zastanawiam, czego można życzyć komuś, kto już wszystko ma. A przede wszystkim ma święty spokój :).
Wszakże kobietom się wieku nie wypomina, ale to nie wypominanie, jeno tylko tak sobie przypominam, że to piękna liczba ta dziewięćdziesiątka, choć o niej wiersza Pani nie raczyła napisać, tak jak o przedziwnej liczbie pi.

Przesyłam zatem do nieba biedroneczkę z roześmianą, niech się Pani nią zaopiekuje.

Ach, zapomniałabym, ten kot, co został w pustym mieszkaniu ciągle miauczy i miauczy, chyba tęskni. Może by tak go windą do nieba? Chce Pani?

A teraz Panią zaskoczę. Podejrzewam, że w Niebie ma Pani wiele zajęć i nie zawsze zerka sobie Pani przez chmurki co też tam na tym naszym padole się dzieje, a ja spieszę donieść, że doczekała się Pani własnej ławeczki! I to w rodzinnym Kórniku. Taki to prezent Pani zrobili na urodziny. 

Podoba się?

Pan Michał Rusinek też nie próżnuje. Stale zagląda do testamentu i wypełnia Pani wolę. Niedawno wraz z Fundacją ustanowił Nagrodę im. Wisławy Szymborskiej. Są już nominowani, może niektórych Pani zna. Mówi coś Pani nazwisko Justyny Bargielskiej? W zeszłym roku wydała tomik „Bach for my baby" i z nim będzie walczyć o pierwsze miejsce. A towarzystwa dotrzymują jej Krystyna Dąbrowska, Łukasz Jarosz, Krzysztof Karasek i Jan Polkowski. Jak Pani widzi trochę młodych i trochę starszych. Ja tam nie wiem na kogo mogłabym postawić, bo z poezji to tylko Szymborską czytuję ;) (żartuję, czasami sięgnę po kogoś innego).
No i jak Pani myśli, komu należy się wyróżnienie? Na zastanowienie ma Pani duuużo czasu, bo werdykt zostanie ogłoszony dopiero we wrześniu.

Ach, zapomniałabym- odwiedzę Panią w Krakowie w sierpniu. Tak, tak, proszę na mnie poczekać i szepnąć Szefowi, by w tym czasie pogoda dopisała.

Cóż rzec pozostaje? Wszystkiego dobrego i do zobaczenia niebawem.
 Wisława Szymborska dziś kończyłaby 90 lat.

2 komentarze:

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.