Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 27 grudnia 2011

TOP 10- Literatura non-fiction- podsumowanie 2011 roku


Zbliża się koniec roku, więc dla większości z nas jest to czas podsumowań. Ja takich podsumowań nie robię przed Sylwestrem, ale tak mnie jakoś natchnęło
 i postanowiłam się podzielić z Wami swoimi hitami z gatunku non-fiction. Literatura faktu w tym roku była dla mnie szczególnie ważna, pojawiły się ciekawe pozycje, a moje ukochane wydawnictwo Czarne po raz kolejny udowodniło, że książki reporterskie stanowią w nim najlepszą serię. Przyznam, ze nie przeczytałam jeszcze biografii Miłosza autorstwa Franaszka oraz listów Lema i Mrożka, ale książki już czekają na swoją kolej. A tymczasem tak przedstawiają się moje typy (kolejność jest przypadkowa)

1.  Magdalena Grzebałkowska, Ksiądz Paradoks. Biografia Jana Twardowskiego, wydawnictwo Znak.
2. Joanna Olczak-Ronikier, Korczak, wydawnictwo W.A.B.
3. Mariusz Szczygieł, Niedziela, która zdarzyła się w środę, II wydanie, wydawnictwo Czarne.
4. Mario Vargas Llosa, Jak ryba w wodzie, wydawnictwo Znak
5. Tadeusz Konwicki, W Pośpiechu rozmawia z Przemysławem Kanieckim, wydawnictwo Czarne,
6. Filip Springer, Miedzianka. Historia znikania, wydawnictwo Czarne
7. Ewa Winnicka, Londyńczycy, wydawnictwo Czarne
8. Agnieszka Drotkiewicz, Jeszcze dzisiaj nie usiadłam, wydawnictwo Czarne
9. Halina Korolec-Bujakowska, Mój chłopiec, motor i ja, wydawnictwo W.A.B.
10. Karel Čapek, Listy z podróży, wydawnictwo W.A.B

A Wy jakie macie typy?

5 komentarzy:

  1. Nie widzę tu Aleksijewicz. Nie spodobała Ci się czy jeszcze nie czytałaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. czytanki.anki=> jeszcze nie czytałam,ale też czeka w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To wszystko jasne;)
    Ja bym chyba typowała biografię Nowosielskiego i jego korespondencję z Różewiczem oraz "Bóg zapłać" Tochmana. Większość tegorocznych zbiorów reportaży niestety dopiero czeka na lekturę.;(

    OdpowiedzUsuń
  4. czytanki.anki=> Bóg zapłać nie brałam pod uwagę, bo to jest zbiór tekstów, które znam z innych książek Tochmana. Tam jest tylko jeden nowy tekst.
    A co masz jeszcze do czytania? Bo ja jeszcze zapomniałam o biografii Danuty Wałęsy

    OdpowiedzUsuń
  5. Głównie z oferty Czarnego: reportaże z Korei, Turcji, Cesarz Pollacka, od wiosny czekają Wyspy Owcze. Jestem mocno opóźniona;( Byłabym zapomniała: korespondencja Mrożka i Lema.

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.