Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

czwartek, 13 stycznia 2011

Witold Szabłowski "Zabójca z miasta moreli. Reportaże z Turcji"

Witold Szabłowski już na studiach zaczął swą przygodę z Turcją. „Zabójca z miasta moreli” to zbiór reportaży publikowanych wcześniej w „Dużym Formacie”.  Reporter Gazety Wyborczej zabiera nas na pielgrzymkę po tureckiej ziemi. Wraz z Szabłowskim zaglądamy do Malatyi- miasta moreli, pod którym urodził się Mehmet Ali Ağca- zamachowiec, który strzelał do Jana Pawła II, odwiedzamy Stambuł, w którym żył popularny turecki poeta Hikmet, mający polskie korzenie (jego pradziadkiem był Praojciec Turków  - Mustafa Celaleddin-Borzęcki) oraz premier Erdoğan – ekspert od cudów i spraw niemożliwych. Zaglądamy również do rejonów przeklętych, a takim jest Diyrbakir- stolica Kurdów- gdzie dokonuje się najwięcej „honorowych zabójstw”. W każdym miejscu reporter szuka śladów swoich bohaterów, szuka ludzi, którzy mogli by ich znać. 
Zapraszam do przeczytania całego tekstu na stronach e-czaskultury. Tekst ukazał się pt. "Kraj Orhana Pamuka widziany oczami Polaka"

2 komentarze:

  1. Mam tę ksiązkę w planach do przeczytania i o mały włos nie znalazłam się sama w Turcji - na szczeście mojego męża ominęło to szkolenie i nie jadę tam teraz - co to za przyjemność zimą - latem to byłaby atrakcja

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jest rewelacyjna, a w Turcji byli moi rodzice, jakoś w sierpniu. Byli zachwyceni. Mój tata zrobiłsię przez to smakoszem kawowym :)

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.