Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

niedziela, 8 lutego 2015

Sałatka z cykorii

Zawsze się zastanawiałam, co można zrobić z cykorią. Warzywo to ma bowiem nieco gorzkawy smak i wszystkie przepisy, jakie wynajdywałam, były połączeniem goryczy cykorii z jakimiś słodkościami, które mi nie bardzo grały. Ale znalazłam coś dla siebie, lekko zmodyfikowałam i proszę bardzo:
Co potrzebujemy:

- 2 cykorie
-2 pomarańcze
-opakowanie sera camembert
-ok. łyżki pestek z dyni
-ok. łyżki orzechów laskowych
-naturalny serek homogenizowany (jeżeli ktoś lubi, to zamiast serka można zrobić sobie sos z majonezu i jogurtu naturalnego)
-sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Cykorię opłukujemy i drzemy sobie na strzępki, takie większe strzępki. I do miski.

Pomarańczę obieramy, wyciągamy białe tałatajstwo i dzielimy na cząstki, a te z kolei kroimy na połówki. I do miski - tej z cykorią.

Ser kroimy w kostki. I do miski- tej z cykorią i pomarańczą.

Pestki dyni i orzechy laskowe prażymy na patelni, studzimy. I do miski - tej z cykorią, pomarańczą i serem.

Solimy, pieprzymy (bynajmniej nie od rzeczy) i dodajemy opakowanie serka homogenizowanego.
Mieszamy i wcinamy.

Na zdrowie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.