Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

piątek, 11 grudnia 2015

O dwóch grogach



Opowiedziałem ci swoje życie, a być może także życie wielu innych ludzi. Przez cały czas obserwowałem wyraz twojej twarzy i mowę ciała. I w ten sposób dowiedziałem się, o czym chcesz, żebym ci powiedział. Oto, co ci powiem. Jeśli nie urodziłeś się pod szczęśliwą gwiazdą, bez szansy doznania w wyznaczonych ci latach choć odrobiny szczęścia i radości - a uwierz mi, że taki jest los wielu ludzi - to masz dwie drogi: albo stać się dobrym człowiekiem, który bez żadnego szczególnego powodu kocha życie i ludzi, albo zostać zdesperowanym i okrutnym potworem, który nienawidzi wszystkiego i wszystkich. Ale ostrzegam cię! Bardzo, bardzo mało jest urodzonych tak samo jak ty, którzy wybrali pierwszą drogę.

Kalin Terzijski, Czy jest ktoś, kto cię kocha, przeł. Hanna Karpińska, Książkowe Klimaty, seria „Bułgarskie Klimaty", Wrocław 2015, str. 40.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.