Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

wtorek, 2 września 2014

Finałowa siódemka "Angelusa"



Ogłoszono finałową siódemkę Literackiej Nagrody Europy Środkowej „Angelus”:
 
1. Jelena Czyżowa, „Czas kobiet”, przekł. Agnieszka Sowińska,Wydawnictwo Czarne, Rosja
2. Ołeksandr Irwaneć„Choroba Libenkrafta”, przekł. Natalia Bryżko i Natalia Zapór, Biuro Literackie, Ukraina
3. Ismail Kadare, „Wypadek”,  przekł. Dorota Horodyska, Świat Książki, Albania
4. Wiesław Myśliwski, „Ostatnie rozdanie”, Społeczny Instytut Wydawniczy ZNAK, Polska
5. Pavol Rankov, „Zdarzyło się pierwszego września (albo kiedy indziej)” , przekł. Tomasz Grabiński, Książkowe Klimaty, Słowacja
6. Martin Šmaus, „Dziewczynko, roznieć ogieniek”, przekł. Dorota Dobrew, Książkowe Klimaty, Czechy
7. Jáchym Topol, „Warsztat diabła”, przekł. Leszek Engelking, W.A.B.Czechy
Laureta poznamy w październiku podczas Bruno Schuzl. festiwal (14-19 października).

4 komentarze:

  1. Czytałam "Zdarzyło się pierwszego września.." i "Dziewczynko roznieć ogieniek" - obie bardzo dobre, ale trzymam kciuki za ten drugi tytuł. - clevera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mocno trzymam kciuki za "Dziewczynko roznieć ogienek", to świetna książka, a Rankova nie czytałam, ale chcę nadrobić :)

      Usuń
  2. Też czytałem obie książki. Powieść Rankova jest jakby idealnie dopasowana do Angelusa, dzieje się w Europie Środkowej, przyjaciółmi są Słowaczka, Czech, Węgier i Żyd. I świetnie się czyta.

    OdpowiedzUsuń

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.