Teksty umieszczane na tym blogu, są mojego autorstwa. Kopiowanie i wykorzystywanie ich w innych miejscach, tylko za zgodą autorki

środa, 30 grudnia 2020

Podsumowanie cz. 3

 Na koniec chciałabym Wam napisać o dwóch poradnikach, które moim zdaniem są absolutnym must have początkujących rodziców.

Odkąd zostałam mamą, ciągle coś czytam z dziedziny rodzicielstwa, psychologii rozwoju. Interesują mnie tematy związane z Rodzicielstwem Bliskości, NVC, empatyczną komunikacją. W mijającym roku przeczytałam dość sporo książek poradnikowych. Najważniejsze z nich to:


"Dziecko z bliska" Agnieszki Stein.

Autorka w bardzo przystępny i ciekawy sposób opowiada o tym co dzieje się w umyśle i emocjach maluchów. Książka pomogła mi zrozumieć wiele kwestii oraz wytyczyła drogę do nauczenia się budowania silnej więzi z dzieckiem. Agnieszka Stein pisze o potrzebach dzieci, ale też pochyla się nad rodzicami. Dla mnie to takie kompendium wiedzy w pigułce z Rodzicielstwa Bliskości.



"Jak zrozumieć małe dziecko?" praca zbiorowa

Wiele ciekawych tematów traktujących od narodzin po adaptację przedszkolną. Jest tu o granicach, śnie, rozszerzaniu diety, funkcji zabawy w rozwoju dziecka, odpieluchowaniu. Dla rodziców, którzy troszkę się gubią w "obsłudze niemowlaków" jest to bardzo pomocne narzędzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To miejsce na wyrażenie Twojej opinii. Ja się podpisałam pod swoim tekstem, więc Ty też nie bądź anonimowy. Anonimowe komentarze będą usuwane.